5 tips om toch voldoende te bewegen tijdens de (korte) winterdagen

Sabrine Zarti
19/03/2020

Ik weet niet of het herkenbaar is voor jullie 🤔, maar omdat de dagen zo kort zijn, vind ik het een uitdaging om voldoende beweging te hebben. Zeker omdat ik heel graag buiten sport.⁠

Daarom deze 5 tips die voor mij helpen:⁠

1️. Ga naar een groepsles⁠

Het is misschien niet buiten, maar het kan ook wel heel leuk zijn! Een dansles, aerobics, bbb, … Als je het maar leuk vindt! Het verplicht je om te sporten EN het is leuk.⁠

Belangrijk: plan een vaste dag/dagen wanneer je gaat en doe iets dat je LEUK vindt.⁠

2️. Ga wandelen tijdens je lunchbreak⁠

Sporten is bewegen, maar bewegen is niet sporten. Met andere woorden: je hoeft niet persé te sporten om voldoende beweging te hebben. Ga daarom 20 minuten wandelen tijdens je middagpauze. Je bent buiten, je beweegt, het breekt je dag EN je moet er ’s avonds niet meer aan denken.⁠

3️. Ga met een vriend(in) lopen/wandelen⁠

Ik ga niet graag alleen lopen wanneer het donker is, daarom kan met een vriend(in) lopen de oplossing zijn. Spreek een vaste dag in de week af en gewoon DOEN!⁠

4️.Home workouts⁠

Als je geen zin hebt om buiten te komen, kan je thuis ook veel! Met een aantal body weight oefeningen of kleine gewichten kom je al redelijk ver. Op een halfuur kan je je lichaam (intensief) trainen. Er staan een aantal video’s op mijn profiel, dus DO TRY THIS AT HOME.⁠

5️. Kleed je warm aan⁠

Oké dat je niet graag naar buiten gaat als het donker is, maar hé in het weekend kan je ook sporten! Kleed je lekker warm aan en trek naar buiten! De frisse lucht (en koude!) doet echt deugd. ⁠

Tenslotte: wees niet té streng voor jezelf. Soms is het wat moeilijker, soms lukt het gewoon niet en weet je: dat is echt oké. Wees je ervan bewust, denk na hoe het beter kan en probeer beter te doen.⁠


Sabrine Zarti

Sabrine Zarti, Founder Personal Fit

Hey, your browser is out of date!

We've noticed you're currently using an old version of IE.
We really recommend you update your browser.