5 tips om snoepen 🍫 voor tv te vermijden:

Sabrine Zarti
19/03/2020

1️. Poets je tanden onmiddellijk na je avondeten

Wanneer je je tanden onmiddellijk na het avondeten poetst, zal je minder snel geneigd zijn om daarna nog iets in je mond te steken. Haal die tandpasta dus maar boven en laat die snoep maar in de kast.


2️. Zorg dat je voldaan bent na je avondeten


Als je zonder honger van tafel gaat, zal je geen nood meer hebben aan snoep. Of je zal de goesting misschien wel nog hebben, maar de plaats niet meer.

Let wel op. Dit staat niet gelijk aan overeten, zorg gewoon dat je voldoende hebt gegeten dat je niet snackt naar meer!


3️. Doe eens iets anders

Probeer eens één à twee dagen in de week niet voor tv te zitten. Lees een boek/tijdschrift. Ga sporten, neem een lange douche of bad, maak een avondwandeling, … Doe iets dat je leuk vindt, maar probeer die tv even te vermijden. Dat snoepen kan je dan ook gemakkelijker vermijden en je zal er beter door slapen.


4️. Sta er even bij stil

In plaats van automatisch iets in je mond te gooien, denk er even over na. Heb je honger? Goesting? Als je hier even bij stil staat kom je de reden ook te weten. Die reden kan je dan gebruiken om dit gemakkelijker te vermijden.


5. Toch nog zin?

Echt nog zin om iets te eten? Neem dan een voedzamer alternatief: yoghurt, een stukje fruit, een rijstwafel, … Lukt het niet om de drang te weerstaan, weersta ze dan ook niet. Eet een stukje chocolade, koekje, ... maar hou het bij één. Wanneer je jezelf dat koekje niet ontzegt, zal je er ook minder goesting in hebben.


Sabrine Zarti

Sabrine Zarti, founder Personal FIt

Hey, your browser is out of date!

We've noticed you're currently using an old version of IE.
We really recommend you update your browser.